انجام ۱۰ هزار عملیات امدادی طی ۷ ماه/ نا ایمنی مراکز تجاری شیراز

انجام ۱۰ هزار عملیات امدادی طی ۷ ماه/ نا ایمنی مراکز تجاری شیراز

شیراز _ مدیرعامل آتش نشانی شیراز گفت: طی ۷ ماه گذشته بیش از ۱۰ هزار عملیات امدادی در شهر شیراز انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی قانع ظهر یکشنبه در نشست خبری روز داوطلب افزود: بیش از ۱۰ هزار عملیات امدادی توسط ۲۰ ایستگاه انجام شد که بیش از ۹۰ درصد به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی بوده است.

وی ادامه داد: آموزش را باید به عنوان یک اولویت در حوزه پیش گیری مد نظر قرار داد که در این راستا هماهنگی های لازم با دستگاه های مختلف انجام شد.

مدیرعامل آتش نشانی شیراز با اشاره به تشکیل کارگروه های مختلف نیز گفت: کارگروه بافت فرسوده، پارک دراک، هتل ها و… تشکیل و نکات ایمنی را مد نظر قرار داده ایم.

قانع افزود: گازگرفتگی از جمله مشکلات همیشگی فصل زمستان است که در سال جاری موضوع بازدید از منازل را مطرح کردیم.

وی یادآور شد: آتش نشانی مسئول ایمنی است اما قدرت اجرایی ندارد که در این راستا موضوع ضابطین قضایی مطرح شده است.

مدیرعامل آتش نشانی شیراز با اشاره به وضعیت آموزش داوطلبان نیز گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر آموزش های لازم را دیده اند اما ۱۲ هزار نفر دارای پرونده هستند.

  1. قانع افزود: همایش رفتار شناسی حریق و رفتارشناسی لجستیک از ۲۹ بهمن به مدت ۳ روز در شیراز برگزار می شود و همچنین جشنواره بزرگ شهر ایمن نیز از اواخر آذر ماه در شیراز برگزار می شود.

وی در خصوص تماس های انجام شده با آتش نشانی نیز گفت: روزانه ۸۰۰ تماس با مرکز ۱۲۵ داریم که حدود ۹۰ تماس منجرب به عملیات می شود و مابقی نیز نیازمند کارهای کارشناسی یا مزاحمت تلفنی است.

مدیرعامل آتش نشانی شیراز تصریح کرد: در حوزه کسبه و مراکز تجاری هیچگونه استعلامی از سازمان آتش نشانی نمی شود در حالیکه امروز اکثر مراکز تجاری ایمن نیستند و حتی راه های خروج اضطراری مناسب ندارند.

قانع تاکید کرد: بافت تاریخی و فرسوده شیراز ایمن نیست و در راستای رفع مشکلات باید دستگاه های دیگر نیز همکاری کنند که شاهد این مهم نیستیم.

وی افزود: در هفته جاری یک پهباد خریداری می شود که در حوادث مختلف از جمله مناطق کوهستانی و بافت فرسوده قابل استفاده خواهد بود و همچنین یک ون مدیریت نیز خریداری شده است.

کد خبر 4473593

mehrnews.com/news/4473593

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *