وحشت مردم از دارودسته شرور معروف به «سیاه»

حوادث رکنا: عقربه‌های ساعت ١٨:٢٠‌روز سی‌ام بهمن ماه را نشان می‌داد که تماس یکی از اهالی خیابان توس ٨٧‌با پلیس، پای تیمی از مأموران دایره اطلاعات و تجسس کلانتری کاظم‌آباد مشهد را به یک پرونده شرارت و تخریب اموال‌ شهروندان باز کرد.

در خبر رسیده از سوی این شهروند آمده بود که افرادی نقابدار به مغازه او حمله‌ور شده و با چماغ، میلگرد و چاقو به ملک تجاری‌اش خسارت زده‌اند.

نزدیک ترین باشگاه ورزشی تهران به شما کجا است؟!
از تخفیف بهترین آرایشگاه های تهران با خبر شوید!
تا عید فرصتی باقی نمانده! تهرانی ها قصد انجام لیپوماتیک دارید؟
بلیط رفت و برگشت تهران-استانبول از 210 هزار تومان
ارزون ترین بلیط هواپیما رو از این سایت پیدا کن!!
مأموران پس از حضور در محل وقوع جرم طی هماهنگی با قاضی شریعت‌یار، معاون دادستان مشهد بلافاصله تحقیقات میدانی خود را آغاز کردند. شاکی در اظهاراتش مدعی شد که ۴متهم را می‌شناخته و همه آن‌ها را شناسایی کرده است. این مرد جوان در بخشی از اظهاراتش بیان کرد سردسته این باند خلافکار فردی معروف به «سیاه» بوده که متهمی سابقه‌دار است.

هنوز تحقیقات این درگیری تمام نشده بود که ساعت ١٩‌خبری مشابه از طریق مرکز پیام پلیس به کلانتری کاظم‌آباد اعلام شد و مأموران پیگیری دوباره خود را آغاز کردند. درگیری این‌بار در خیابان توس ٢/٨٧ بود که طبق پرونده قبلی ۴مرد نقابدار با چوب‌، چماغ، میلگرد و چاقو به یک خانه مسکونی خسارت وارد کرده بودند. شاکی این پرونده نیز در اظهاراتش به پلیس گفت که متهمان پس از شکستن شیشه‌ها و تخریب در ورودی به خانه‌اش وارد شده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده و تهدیدش کرده‌اند.

یکی بودن مشخصات شروران حاکی از آن بود که متهمان هر دو پرونده اشخاصی واحد هستند از همین رو تحقیقات برای شناسایی این افراد ادامه یافت.

گشوده شدن چند پرونده دیگر

تحقیقات مأموران دایره اطلاعات و تجسس کلانتری کاظم‌آباد مشهد در حال انجام بود که در ساعت ١٩:۴٠‌گزارشی دیگر به آن‌ها مخابره و اعلام شد که افرادی شرور به فردی در خیابان توس ٩١‌حمله‌ور شده و او را با ضربات چاقو زخمی کرده‌اند.

تیم رسیدگی‌کننده که احتمال می‌دادند عامل مصدومیت این شهروند مشهدی همان متهمان تحت تعقیب باشند، در محل حاضر شدند، اما اثری از مجرمان نبود.

شاکی پرونده که از ناحیه دست چپ و لب دچار جراحت شده بود به افسر تحقیق پرونده‌اش گفت که متهمان ۴مرد جوان بوده‌اند و او آن‌ها را می‌شناسد. هویت اعلامی متهمان این پرونده نیز با ۴متهم تحت تعقیب برابری داشت.

ساعت ٢٠‌شب را نشان می‌داد که خبر درگیری چهارم مجرمان فراری مجددا به کلانتری کاظم‌آباد اعلام شد و مأموران را به توس ٩١‌کشاند اما بازهم اثری از این اراذل نبود. در این درگیری نیز یک مرد جوان با ضربات چاقو از ناحیه کتف چپ و سر و مردی دیگر از ناحیه پیشانی و پای چپ دچار جراحت شدید شده بودند. این شاکیان نیز هویت متهمان تحت تعقیب را تأیید کردند.

یک ساعت از اعلام این گزارش گذشته بود که خبر درگیری پنجم به پلیس اعلام شد و زنی جوان در توس ٨٧مورد حمله متهمان قرار گرفته بود. با حضور مأموران در این محل نیز مشخص شد که متهمان ضمن عربده‌کشی و تهدید اهالی این خیابان به ٧دستگاه خودرو سواری با ضربات چوب و میلگرد خسارت وارد کرده‌اند.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه‌۶ مشهد در این باره گفت: ضابطان قضایی ما با هدایت سرگرد حسینی، رئیس کلانتری کاظم‌آباد پس از انجام تحقیقات میدانی رد مالک خودرویی که متهمان را به محل‌های درگیری انتقال داده بود زده و یکم اسفند ماه او را دستگیر کردند.

به گفته قاضی شریعت‌یار، متهم دستگیر شده که به «بلک» شهرت دارد در بازجویی‌های پلیسی به جرمش اعتراف کرد و ۴همدستش را لو داد. مأموران نیز پس از تکمیل تحقیقات خود به سراغ مخفیگاه این مجرمان خطرناک در توس ٨٧رفتند و آن‌ها را دستگیر کردند.

بر اساس اظهارات سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه‌۶ مشهد، متهمان دستگیر شده دارای سوابق کیفری هستند و سردسته آن‌ها زندانی بوده که برای مدتی در مرخصی به سر می بردند. این افراد طی اقدامی مجرمانه با حمله به شکات پرونده‌های خود تصمیم داشته‌اند که با متوسل شدن به زور بتوانند رضایت آن‌ها را جلب کنند. بر‌اساس تحقیقات دادسرا مشخص شد که سردسته این باند شرارت که مردی جوان معروف به «سیاه» است و دیگر همدستانش به دلیل داشتن شاکی خصوصی پیش‌تر از سوی پلیس آگاهی تحت تعقیب بوده‌اند. با این حال تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد

www.rokna.net/
shahrekhabar.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *