بیمه مسئولیت پارسیان

چرا بیمه مسئولیت پارسیان ؟ همه ما در جامعه ای که زندگی می کنیم، در قبال تمام فعالیت ها و حتی رفتارهای خود و تاثیراتی که این فعالیت ها بر روی جامعه و افراد دیگر می گذارد، مسئول هستیم. برای شما در نظر بگیرید که فردی اقدام به ساختن یک مجتمع و یا حتی اقدام به ساختن یک منزل مسکونی می کند و برای این منظور باید نیروهایی را برای کار استخدام کند. در این زمان، فرد پیمانکار دو مسئولیت مهم دارد:

۱-    مسئولیت نسبت به کارگران و تمامی افرادی که تحت پوشش وی کار می کنند.

۲-    مسئولیت نسبت به افراد دیگر که در نزدیکی محل ساخت و ساز تردد می کنند، اموال آن ها و حتی نسبت به محیط نزدیک به محل ساخت و ساز

اگر فرد پیمانکار نسبت به این مسئولیت ها کوتاهی نماید، خسارات زیادی به بار خواهد آورد که گاها جبران این خسارت ها نیاز به هزینه های زیاد دارد به گونه ای که حتی ممکن است منجر به ورشکست شدن پیمانکار شود لذا برای جلوگیری از این خسارات و اتفاقات، لازم است قبل از شروع کار، اقداماتی انجام شود تا میزان ایمنی کار افزایش یابد. در این راستا، بیمه مسئولیت یکی از اموری است که لازم است هر فرد قبل از شروع فعالیت های خود در نظر بگیرد.

یکی از مشاغلی که در کشور و البته در جهان وجود دارد، حمل و نقل کالا است. این حمل و نقل می تواند شامل حمل و نقل اثاث منزل، تولیدات یک کارخانه، انتقال وسایل و تجهیزات مهم، انتقال خودرو از کارخانه به سمت نمایندگی های فروش و… باشد. لذا برای این منظور شرکت های حمل و نقل به صورت رسمی مشغول به کار هستند تا با داشتن پروانه کسب، اعتماد دیگران به آن ها برای سپردن حمل و نقل کالاهای خود بیشتر شود. اما یک مسئله مهم که باید به آن توجه داشت، خطراتی است که در حین انتقال کالا ممکن است برای آن رخ بدهد برای مثال ممکن است وسیله نقلیه حامل کالا، دچار آتش سوزی شود، یا این که سرقت برای آن رخ دهد و… . همه این خطرات، منجر می شود که سرمایه صاحبان کالا از بین رفته و خسارت سنگینی به آن ها وارد شود. در این زمان مسئولیت این خسارات با چه کسی است؟

از زمانی که کالای شما وارد وسیله مورد نظر برای انتقال می شود تا زمانی که این کالا به محل جدید منتقل و از وسیله خارج شود، کلیه خساراتی که برای کالای شما رخ می دهد، بر عهده شرکت حمل و نقل است و در صورت بروز هر نوع حادثه ای، شرکت حمل و نقل مربوطه باید نسبت به جبران خسارات اقدام نماید. مسلما این خسارات سنگین هستند و کافی است که شرکت های حمل و نقل، دو مورد خسارت وارده به کالا را بخواهند جبران کنند در این زمان سرمایه زیادی را از دست خواهند داد. لذا توصیه ای که به این شرکت ها داریم این است که حتما از بیمه مسئولیت حمل و نقل پارسیان کمک بگیرند.

شاید بتوان یکی از مشاغل پر خطر را، فعالیت های ساختمانی در نظر گرفت. به ویژه زمانی که مجتمع های چندین طبقه ساخته می شود  و کارگران مجبور هستند در ارتفاعات مشغول به کار شوند، این احتمال وجود دارد که هر لحظه خطری برای ان ها پیش بیاید. از طرف دیگر زمانی که در یک منطقه فعالیت های ساخت و ساز صورت می گیرد، ممکن است به افرادی که در اطراف این محل مشغول به زندگی و یا حتی رفت و آمد هستند، خسارت جانی و مالی وارد شود که در همه این موارد، مسئولیت خسارات وارده، بر عهده کارفرمای پروژه است. لذا زمانی که یک کارفرما قصد دارد یک پروژه ساختمانی را آغاز نماید، یکی از مهمترین اقداماتی که باید قبل از هر چیز انجام دهد، استفاده از بیمه مسئولیت ساختمانی پارسیان است.

رشته های فنی شامل مهندسی عمران، مکانیک، برق، پروژه های معماری و… مهمترین رشته های درگیر در ساخت و ساز و یا تولیدات کارخانه ای هستند. در این دسته از مشاغل افراد زیادی مشغول به فعالیت هستند و هر یک از آن ها متناسب با حرفه خود، با خطرات زیادی روبرو می شوند. برای مثال در یک کارخانه، کارگران باید مراقب باشند که ایمنی را در استفاده از دستگاه ها رعایت کنند تا مشکلی برای آن ها رخ ندهد و یا در یک پروژه ساختمانی، کارگران باید مراقب باشند تا در حین کار بخصوص در ارتفاع، دچار آسیب نشوند.

اما آن چه که مسلم است این موضوع است که به هر حال ممکن است علی رغم رعایت نکات ایمنی و دقت بالا در حین کار، اتفاقات ناخواسته و پیش بینی نشده رخ بدهد که علاوه بر خسارات مالی، ممکن است خسارت جانی را نیز برای افراد دخیل در پروژه داشته باشد و مسئولیت تمام این خسارات، با کارفرمای پروژه و یا صاحب کارخانه است. مسلما جبران هزینه های وارده بسیار سنگین است و توصیه می شود که در کلیه فعالیت های فنی، حتما کارفرما از بیمه مسئولیت مهندسین پارسیان استفاده نماید.

منبع : http://parsianinsurance724.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *